Kommunikation

CS kommunikation er til for dig

Som tillidsrepræsentant kan du bruge CS kommunikation til flere ting.

Vi kan bruges som talerør og løftestang for faglige sager eller andre problemstillinger, som I lokalt ønsker debatteret eller forholde chefen/længere op i systemet

Vi kan bruges til at fortælle den gode historie fra din arbejdsplads. Vi er blot et opkald eller en mail væk.

Og så kan vi bruges som rådgivere i forhold til kommunikation internt og eksternt og henvendelser fra pressen.

Dit talerør
Gennem CS Bladet, cs.dk og de sociale medier tegner CS kommunikation CS’ holdninger og synspunkter udadtil.

Her er og de direkte henvendelser til politikerne, forsvarets ledelse og meningsdannere. Her er de faglige kampe, debatter og mærkesager og din hverdag. Krydret med reportager, features, portrætter, spændende interviews og aktiviteter.

På den måde er CS kommunikation også dit talerør – eller din løftestang, om man vil – for faglige sager, daglige problemer eller bare gode historier.

Har du en sag eller et emne, som du ønsker udbredt og debatteret, kan CS kommunikation være din sparringspartner. Der er talrige eksempler på sager, der er startet hos medlemmerne og som er løftet i CS kommunikation, så problemer er blevet løst eller emner er blevet debatteret.

Tøv ikke med at kontakte os om alt fra stort til småt.

Kontakt CS kommunikation:
• Når du har en god historie
• Vil være med i debatten
• Har brug for hjælp til pressekontakt, ekstern eller intern kommunikation, læserbreve etc.
• Ideer/forslag til artikler
• Læserbreve/synspunkter
• Har brug for hjælp vedr. presseetik, pressejura etc.

 

Kontakt med medierne
Du kan altid bruge CS kommunikation som rådgiver, når det drejer sig om kontakt med medierne. Begge journalister i CS kommunikation har erfaring med at arbejde med pressen og har begge tidligere arbejdet på store dagblade. Vi kender arbejdsgangene og journalisternes metoder, og vi rådgiver gerne herom.

Når pressen kontakter dig:
Hvis en journalist ringer til dig, eksempelvis uden at du selv har gjort noget aktivt for at få pressekontakt, kan det overraske så meget, at du glemmer en række ting, det vil være brugbart at få svar på i samme øjeblik.

Nemlig:
Hvorfor ringer journalisten
Hvorfor ringer journalisten lige til MIG
Hvad er det, journalisten vil have ud af samtalen. Drejer det sig om et baggrundsinterview/ meningsinterview eller information? Eller?
Er samtalen optaget på bånd?
Er samtalen optaget på bånd til brug i radio/tv?
Er jeg den person journalisten skal/bør fortsætte samtalen med, eller skal jeg henvise til en anden og i så fald hvem?

Vurdér, hvem der skal svare på den konkrete henvendelse. Er det dig eller en anden. Spørg derfor grundigt ind til, hvad journalisten vil. Vær ikke bange for selv at stille spørgsmål. Igen: hvad drejer det sig om, hvad skal det bruges til, hvorfor har du kontaktet mig... etc.

Er det slet ikke dig, der kan/vil svare men en anden, så henvis enten til vedkommende (hvis vedkommende kan træffes her og nu) eller kontakt selv vedkommende, og få ham/hende til at ringe til journalisten. Ved tvivl, henvis altid til en af de "officielle", alias din chef, NK, eller en fra CS-ledelse. Det er deres job, altid at kunne svare eller henvise til den rette person i sidste ende!

Når du vil kontakte pressen:
I CS kommunikation har vi oplevet, at medlemmer ringer med en historie, som de enten ønsker at CS Bladet skriver, eller som medlemmet ønsker bliver bragt ud til pressen for at få belyst en sag eller et problem. Også i den henseende kan du bruge CS kommunikation som rådgiver.

Af erfaring ved vi, at journalisterne nok skal ”finde ud af det alligevel”, og måske kan man redde situationen ved selv at agere først.

Ved den form for kontakt til pressen, bør det altid være efter samråd (og samtykke) med chefen, nærmeste overordnede og/eller CS-ledelsen.

Og inden kontakten til pressen sker, gælder det også her, at man skal
være godt forberedt. Altså; Hvad vil du/I sige? Hvad er budskabet? Hvem siger hvad - og hvordan?

Henvendelser kan også ske, når I har et arrangement eller en ny uddannelse I gerne vil fortælle om. En øvelse, åbent hus/skib, medvirken i en SAR, faglige problemer eller faglige succes’er eller noget helt andet.

Så kommer spørgsmålet, hvordan henvender man sig?

 

Hvem er vi:
Helle Koldinghk
Journalist
Tlf.: 36 90 89 24
Mobil: 21 84 22 48
Mail: kolding@cs.dk
Journalist på CS Bladet og cs.dk.
Undervisning og kommunikationsstrategi

 

 

Aia Lykke
Kommunikationskonsulent
Tlf.: 36 90 89 52
Mobil: 61 68 31 88
Mail: aia@cs.dk
CS’ pressekontakt i medieverdenen, kommunikationsrådgiver for CS ledelse.
CS’ kommunikation på sociale medier (Facebook, Twitter og Instagram)


Rani Bech
Journalist/Kommunikationskonsulent
Tlf.: 36 90 89 24
Mobil: 51 56 19 28
Mail: rani@cs.dk 

Journalist på CS Bladet og cs.dk.
CS’ kommunikation på sociale medier (Facebook, Twitter og Instagram)

 

 

Henriette Stepienhs
Bladsekretær
Tlf.: 36 90 89 37
Mail: step@cs.dk
Redigering og layout af CS Bladet.
Navnestof, annoncer og administration.